Haber: Gençağa Karafazlı
RİZE – Ardeşen ilçesinde kurulu ÇAYKUR’un fabrikasının bacasından çıkan duman ve kuru çay tozları çevre kirliliğine neden olurken, zehirlendiklerini belirten yurttaşlar durumdan şikayetçi.
Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü’ne (ÇAYKUR) ait Rize Ardeşen ilçesi Işıklı çay fabrikasının insan sağlığını tehdit ettiğini belirten yurttaşlar, çevre ve halk sağlığını korumak için gerekli tedbirlerin alınmamasına tepki gösterdi. Çay fabrikasının bacalarından çıkan duman ve is çevreyi kirletmeye devam ederken, kuru çay tozları mahallede bulunan evleri yaşanmaz hale getirdi. Fabrikada yapılan imalat esnasında bacalardan çıkan is kuru çay deposundan ortalığa saçılan toz evlerin içerisine kadar giriyor. Fabrikada yapılan imalat sonrası atık pis suların hemen yanı başında ırmağa oradan da denize akıtılarak çevre kirliliğine neden oluyor.
Çay fabrikasının oluşturduğu kirliliğin insan sağlığını tehdit ettiğini, şikayetlere rağmen çevre ve halk sağlığını korumak için yetkililerin gerekli tedbirleri almamasına tepki gösteren mahalle sakinleri CİMER’e yaptıkları şikayetlerden de sonuç alamadıklarını vurguladı.

‘ZEHİRLENİYORUZ’
Fabrıkadan çıkan sis ve tozların evinin içerisine kadar girdiğini her gün toz silmekten yorulduğunu vurgulayan Seda Kalender adlı mahalle sakini, “Bunun önüne geçmenin çaresi bulunmalı. Bu köyün, bütün güzelliğini alıyor” diye tepki gösterdi. Evinin çay fabrikasına 1 kilometre uzak olduğunu kaydeden Sonnur Kalender ise “Bir gün alınmayan toz bu hale geliyor. Biz bunu soluyoruz ve yavaş yavaş zehirleniyoruz. Tüm yetkililere sesleniyorum; defalarca kez CİMER’e yazmamıza rağmen hala bir çözüm yok. Bu konuda yardımcı olunmasını istiyoruz” ifadelerini kullandı.
TOZ TOPLAMA SİSTEMİ DEĞİŞTİRİLECEK
ÇAYKUR Teknik İşleri Daire Başkanlığı CİMER’e yapılan şikayetlerle ilgili Işıklı Çay Fabrikası Müdürlüğü’ne gönderdiği yazıda, toz toplama sisteminde ince toz partiküllerinin çıktığının tespit edildiği ve bunun değiştirilmesi ile ilgili çalışma başlatılması gerektiği belirtildi.


